Jste zde
ORGANIZACE ODBORNÉ PRAXE PRO ŽÁKY 3. ROČNÍKU (ŠKOLNÍ ROK 2020/2021)
Sdělení k organizaci odborné praxe pro žáky obou oborů 3. ročníku Obchodní akademie, Olomouc ve školním roce 2020/2021
Termín praxe pro žáky 3. ročníku je stanoven na dobu od 17. 5. do 28. 5. 2021 (v době ústních maturitních zkoušek). Praxe trvá 10 pracovních dní.
Pokyny k zabezpečení odborné praxe:
- Žáci si zjistí možnosti vykonávání odborné praxe u zaměstnavatelů. Nejlépe v místě bydliště (kvůli dojíždění v době praxe).Pokud si žák zabezpečí praxi v prostředí, kde je znám nebo zde jsou zaměstnány osoby příbuzné či známé, které za něj převezmou při výkonu práce odpovědnost, jsou mu svěřeny odpovědnější činnosti.
- Při hledání zaměstnavatele žáci využijí žádosti o umožnění odborné praxe. Po předložení žádosti jim zaměstnavatel zpravidla praxi umožní.
- Formulář je k dispozici ke stažení v dokumentech školy (cesta – dokumenty školy, praxe, žádost o umožnění odborné praxe) nebo na moodleoa v příslušném kurzu odborné praxe. Do formuláře žáci vepíší své jméno a příjmení a aktualizují datum, uvedou termín konání odborné praxe. Pokud si nebudou vědět rady s vyplněním formuláře, obrátí se na své vyučující PEK nebo vedoucí odborné praxe Ing. Hanu Lněničkovou.
- Vyplněné žádosti žáci umístí na moodleoa, kurz odborné praxe 3. ročník, zde je může vyučující PEK zkontrolovat a opravit tak, aby zaměstnavateli byla předložena bezchybná verze.
- Pokud žák nemá možnost zajistit si odbornou praxi sám, obrátí se co nejdříve na vedoucí odborné praxe Ing. Hanu Lněničkovou přes Komens nebo e-mail ln@uc.oaol.cz. V situaci, kdy to bude možné, i osobně po předchozí domluvě (kabinet číslo 500).
- Žáci od zaměstnavatele získají následující informace, nezbytné pro vyplnění dohody o odborné praxi (viz formulář na moodle kurz odborná praxe 3. ročník):
- název a sídlo firmy v souladu se zápisem do veřejného rejstříku (obchodního či živnostenského rejstříku podle právní formy podnikání), výpis vloží na moodleoa, kurz odborné praxe 3. ročník, nejpozději do 28. 2. 2021.
- jméno a příjmení osoby oprávněné uzavírat dohodu o odborné praxi (statutární orgán),
- funkci této osoby (například jednatel),
- adresu místa, kde bude praxe vykonávána,
- kontaktní spojení: jméno a příjmení, telefonní číslo, e-mailovou adresu osoby, která bude za žáka po dobu odborné praxe odpovídat.
Vyplněný formulář s údaji opět vloží na moodleoa, kurz odborné praxe 3. ročník do 28. 2. 2021, aby bylo možno zahájit vyplňování formulářů dohod odborné praxe.
- V březnu dle pokynů svých vyučujících předmětu PEK žáci vyplní a odevzdají formulář dohody o zabezpečení odborné praxe ke kontrole. S postupem při vyplnění dohod a termínem odevzdání dohod ke kontrole budou žáci seznámeni včas svými vyučujícími (viz tabulka s termíny níže).
Návrh termínů – k zabezpečení odborné praxe žáků 3. ročníku Obchodní akademie, Olomouc |
|||
Poř. č. |
Vykonávaná činnost v rámci zabezpečení oborné praxe |
Navrhovaný termín nejpozději do |
Poznámka |
1. |
Žádost o umožnění praxe, informace o zaměstnavateli(vyplněné vložit na moodleoa). Provedou žáci, informují, radí a kontrolují vyučující PEK. |
28.2.2021 |
|
2. |
Vyplnění dohod o zabezpečení odborné praxe ke kontrole vyučujícím PEK (vložit na moodleoa). Provedou žáci, informují, radí a kontrolují vyučující PEK. |
15.3.2021 |
|
3. |
Opravené dohody (vložit na moodleoa), opětovná kontrola vyučujícím PEK. Provedou žáci, informují, radí a kontrolují vyučující PEK. |
29.3.2021 |
|
4. |
Kontrola odevzdaných, zkontrolovaných dohod vyučujícími PEK. Provede vedoucí odborné praxe. Individuálně oprava případných chyb (bude komunikováno přímo s žákem přes Komens a moodle, zajistí vedoucí odborné praxe). |
6.4.2021 |
|
5. |
Tisk opravených dohod centrálně (způsob tisku bude určen). Zabezpečí vedoucí odborné praxe. |
9.4.2021 |
|
6. |
Podpis opravených dohod ředitelkou školy. Zajistí vedoucí odborné praxe. |
15.4.2021 |
|
7. |
Předání podepsaných dohod ředitelkou školy žákům, kteří dohody předloží k podpisu zaměstnavateli. Zajistí vedoucí odborné praxe ve spolupráci s vyučujícími EKO. |
19.4.2021 |
|
8. |
Odevzdání podepsaných dohod zaměstnavatelem, žáci podepsané dohody předají vedoucí odborné praxe (3.C prostřednictvím vyučující EKO). Zajistí vedoucí odborné praxe ve spolupráci s vyučujícími EKO. |
30.4.2021 |
|
Poznámka:
Termín je vždy navržen jako konečný. Pokud budou úkoly splněny dřív, odevzdáte výstup z činnosti dříve a nečekáte na termín uvedený v tabulce.
Případné dotazy směřujte podle toho, které činnosti se dotaz týká, na své vyučující EKO nebo PEK, nebo zasílejte vedoucí odborné praxe přes Komens nebo na e-mailovou adresu ln@uc.oaol.cz.